Kundeservice

E-post: post@tfbank.no

Mandag-torsdag 09.00-17.00

Fredag 09.00-16.00

 

TF Bank Norge 

Postboks 956 - Sentrum

5808 Bergen

Hva lurer du på? 

Finn svar på ofte stilte spørsmål angående ditt produkt i listen under.

Har du spørsmål angående lån hos oss?

Finn svar på ofte stilte spørsmål under. Finner du ikke det du leter etter er du velkommen til å kontakte oss på post@tfbank.no eller telefon 56 99 92 00.

Har du et eksisterende lån hos oss kan du finne svar på spørsmål rundt ditt produkt her. 

Du vil motta faktura fra oss 14 dager før forfall. Benytt betalingsinformasjonen oppgitt på din faktura for innbetaling. Du vil alltid ha samme betalingsinformasjon på ditt lån, så dersom ønskelig kan du også benytte samme informasjon som du fikk på en tidligere faktura.

Mangler du betalingsinformasjon eller faktura kan du ta kontakt med kundeservice for dine betalingsdetaljer. Kontonummer for innbetaling er 3625.09.09092.

Du kan også opprette AvtaleGiro for automatisk trekk ved forfallsdato. Dette kan du opprette i din dagligbank.

Du kan selv velge hvilken forfallsdato du har. Ta kontakt med oss angående ønsket dato så hjelper vi deg. 

Du vil motta faktura per post med mindre du oppretter avtalegiro i nettbanken din.

Effektiv rente er nominell rente pluss gebyrer og andre kostnader som forbindes med lånet. Rente i seg selv kan defineres som prisen på kapital. I forbindelse med forbrukslån er renten kostnaden av å låne penger. Den nominelle renten er den renten man årlig vil måtte betale på lånet. Denne beregnes til enhver tid av totalt utestående gjeld, og fordeles som regel over tolv ulike terminer i et år.

Den effektive renten inkluderer alle ekstra kostnader som påløper i tillegg til den nominelle renten. Det er summen av alle kostnadene.

Ved opplån vil du få tilsendt nye lånedokumenter på ny total hovedstol. Dette inkluderer ditt gamle lån i tillegg til nytt beløp. Ditt eksisterende lån vil innfris og opplånsbeløpet utbetales til konto. 

Ønsker du å øke ditt eksisterende lån hos oss kan du fylle ut søknadsskjema for opplån. Her legger du inn summen du ønsker å øke ditt eksisterende lån med.

Du kan søke om opplån her.

Med en forsikring på ditt lån er du og din familie forsikret om noe uforutsett skulle inntreffe. Det kan eksempelvis være langvarig sykdom, arbeidsledighet eller dersom en ulykke rammer deg. I slike situasjoner kan det være vanskelig å betale ned på lånet. 

Forsikringen betjener dine månedlige terminbeløp og gir deg én bekymring mindre i en ellers vanskelig situasjon. Låneforsikring betyr også ekstra trygghet for deg og dine nærmeste ved at restgjelden blir innfridd ved tap av liv. Låneforsikringen tilbys av AmTrust.

 

Forkjøpsinformasjon betalingsforsikring

Standardisert informasjonsdokument for låneforsikring

 

Forsikringsbevis og vilkår - fra 03.02.2023

Forsikringsbevis og vilkår - fra 28.02.2022

Forsikringsbevis og vilkår - fra 23.11.2021

Forsikringsbevis og vilkår - fra 01.01.2021

Forsikringsbevis og vilkår - fra 01.04.2019 

Klikk her for skademeldingsskjema.

Klikk her for Amtrust personvernerklæring.

Prisen på et lån kan sies å være summen av renter og gebyrer du betaler for lånet. Renten på våre lån er individuell, og kan variere fra kunde til kunde. Renten fastsettes basert på en helhetlig kredittvurdering av deg. Nominell rente fra 9,4% p.a.

 

Representativt eksempel forbrukslån: kr. 100 000/5 år, nom. rente 11.70%, eff. rente 14,15%, etabl.geb. kr. 990. kost 37 400. totalt kr. 137 400.
 

 

Etableringsgebyr

Etableringsgebyr ved forbrukslån uten sikkerhet kr 990 og månedsgebyr kr 59 er inkludert i effektiv rente. Renten kan endres med 6 ukers varsel iht. gjeldende bestemmelser.

 

Nedbetalingsstid

Skal du ta opp et nytt forbrukslån kan du velge en nedbetalingstid fra 1 til 5 år. Nedbetalingstiden du velger avgjør hvor stort det månedlig beløpet du skal betale blir. Vær oppmerksom på at selv om du setter en nedbetalingstid kan du innfri lånet før tiden uten ekstra kostnader. 

Jo kortere nedbetalingstid du velger, jo mindre renter og gebyrer vil du måtte betale. 

Ved innvilget forbrukslån vil du få en nedbetalingsplan. Denne viser deg detaljert hva ditt lån vil koste deg i avdrag, renter og gebyrer, samt det månedlige beløpet som skal innbetales. 

En medlåntaker er en person som stiller sikkerhet for andres gjeld.

Det vil si at man er solidarisk ansvarlig for at hovedlåntaker betjener sitt lån etter nedbetalingsavtalen. En medlåntaker er et rettslig begrep som vil si å være medansvarlig for noen andres gjeld. Dersom hovedlåntaker misligholder gjelden sin kan kreditor kreve at medlåntaker må betale. Kreditoren vil da kunne kreve medlåntaker for hele beløpet. Man vil likevel alltid prøve å få betalt av hovedlåntaker først.

En medlåntaker er solidarisk ansvarlig for hele beløpet i motsetning til en kausjonist som kan være ansvarlig for deler av et beløp. At man er solidarisk ansvarlig betyr at man har like stort ansvar som den andre låntakeren for lånet.

Vi etterspør medlåntaker på forbrukslån i tilfeller hvor lånet trenger ekstra sikkerhet. Dette gjelder tilfeller hvor hovedsøker for eksempel er ung, eller har lav inntekt. En medlåntaker kan gjerne være ektefelle, samboer, forelder eller nær venn. Dersom man er to som søker sammen vil søknaden alltid stå sterkere.

En avdragsfri måned kan være til hjelp dersom du har behov for å betale litt mindre på forbrukslånet i en periode. Avdragsfri måned vil si at du kun betaler renter og omkostninger i den perioden du har fått avdragsfritak for. Avdraget du egentlig skulle ha betalt i den aktuelle perioden fordeles utover gjenværende terminbeløp på lånet slik at disse stiger noe.

 

I utgangspunktet tilbyr vi våre kunder inntil to måneder med avdragsfrihet hvert år. Dette forplikter imidlertid at kunden har overholdt sine betalingsforpliktelser de siste tolv månedene.

Dersom du ønsker avdragsfri eller betalingsfri måned ber vi om at du kontakter kundeservice. Dette kan du gjøre via telefon eller epost. 

Vurderer du å søke om lån hos oss? Da kan du finne svar på dine spørsmål her.

For å søke om refinansiering må du: 

  • Være minimum 20 år
  • Ha fast inntekt
  • Ikke ha aktive inkassosaker 
  • Ikke ha betalingsanmerkninger
  • Ha bosted- og folkeregistrert adresse i Norge

I tillegg til at du oppfyller disse kravene må vi utføre en kredittvurdering av deg før vi kan gi deg et lånetilbud. 

Refinansiering vil si at du tar opp et nytt lån for å betale ned eksisterende gjeld som du har hos andre banker og kreditorer. For mange vil det si å samle flere lån i ett. Når du søker velger du låneformålet refinansiering. Ved refinansiering kan du velge nedbetalingstid inntil 15 år. 

Før du søker om refinansiering er det viktig at du får en full oversikt over dine lån og kreditter slik at du vet hvilken sum du trenger for å dekke alle lån og rentekostnader. Når lånet utbetales foretar du oppgjøret med kreditorene dine, slik at du til slutt sitter igjen med ett enkelt lån og en månedlig faktura. 

På denne måten får du lettere kontroll og oversikt over økonomien og du sparer blant annet unødvendige termingebyrer. 

Disse lånene skilles av flere ting, men den største forskjellen på refinansiering og forbrukslån er lånets formål. Et forbrukslån kan brukes til det du selv ønsker og tas gjerne opp i forbindelse med en uforutsett utgift eller en mulighet som dukker opp. Av og til har man ikke midlene til å dekke dette der og da og man ønsker å fordele utgiften over tid. Et forbrukslån har maksimal nedbetalingstid på 5 år. Det stilles ingen krav om sikkerhet i bolig eller andre eiendeler og du kan låne inntil 500.000 kr. 

Vil du refinansiere søker du nytt lån for å samle lån og kreditter i ett. Det vil si at når refinansieringslånet utbetales går det til å dekke gamle smålån og kreditter slik at du isteden for flere långivere står igjen med en. Refinansiering har ofte som hensikt å rydde opp i økonomien og ikke betale mer for lånene enn man må. Maksimal nedbetalingstid på et refinansieringslån er 15 år.

Vi behandler alle søknader fortløpende, og foretar en kredittvurdering før vi kan gi deg svar på din søknad. Du kan som regel forvente svar kort tid etter din søknad er sendt.

Dokumentene vi trenger fra deg er siste skattemelding og lønnslipp. Dersom du er selvstendig næringsdrivende, og ikke mottar lønnslipp, vennligst send inn skjermbilde av din kontooversikt som dokumenterer inntekt på din private konto siste måned.

Ja, har du ett lån hos oss kan du innfri dette når som helst og du er ikke bundet til din nedbetalingstid. Noen liker også å betale inn litt ekstra på lånet når de har litt til overs. Uansett hvordan du velger å gjøre det kan du betale ned lånet raskere enn betalingsplanen din uten at det utløser ekstra gebyrer og omkostninger for deg. 

Har du spørsmål angående ditt kredittkort?

Finn svar på ofte stilte spørsmål under. Finner du ikke det du leter etter er du velkommen til å kontakte oss på kort@tfbank.no eller telefon 56 99 92 00.

Ønsker du å endre kredittgrense kan du søke om dette her, eller ved å kontakte kundeservice. Din søknad blir i de fleste tilfeller behandlet innen 1 virkedag etter at den er sendt inn. For å kunne søke om økt kreditt, må du ha vært kunde i minimum 1 måned og ikke ha forfalt faktura.

Har du glemt din pinkode finner du denne tilgjengelig på MinSide under "Pinkode".

På grunn av strenge sikkerhetsrutiner som vanskeliggjør svindel tilbyr vi ikke valgfri pinkode. 

Dersom du enten har mistet eller blitt frastjålet ditt kort må du kontakte vår døgnåpne sperretjeneste på tlf. 56 99 92 00 eller +47 56 99 92 00 fra utlandet.

Det er viktig at du sperrer kortet med en gang du vet at det er mistet eller er borte. Du kan også sperre kortet selv på MinSide under "Aktivere og sperre". 

Ved første gangs bruk må kortet aktiveres. Dette kan gjøres ved bruk av pinkode i minibank eller kortterminal i butikk. Alternativt kan du logge deg inn på MinSide og aktivere det der.

Får du beskjed om at ditt kort er sperret er den vanligste årsaken at kortet har blitt misligholdt. Du vil da ha to eller flere forfalte fakturaer. Kortet blir ikke åpnet dersom ikke forfalt faktura er betalt.

For å kunne åpne kortet må du være a jour med dine månedlige innbetalinger. Om dette er tilfelle kan du åpne kortet på siden «Aktivere og sperre», der velger du status «Aktivert». Du kan også kontakte vårt kundesenter per e-post kort@tfbank.no, eller på telefon 56 99 92 00.

Det kan være flere grunner til at kortet ditt ikke virker:
 

  • Kortet er ikke aktivert
    Når du mottar ditt kort er det ikke aktivert. Det betyr at det ikke kan benyttes på internett eller betalingsterminaler som er offline, som for eksempel på buss og fly. For å aktivere kortet må du bruke kortet med pinkode i minibank eller butikk, eller så kan du gå til «Aktivere og sperre» på MinSide. Kortet vil da aktiveres innen 1 time.

  • Kortet er ødelagt
    Av og til blir kort ødelagt og må erstattes. Dersom dette er tilfellet kan du enten bestille nytt kort selv på MinSide, eller ta kontakt med kundeservice.

  • Kortet er sperret
    Dersom kortet ditt ikke fungerer kan det være at det er sperret. Dette sjekker du ved å gå til «Aktivere og sperre» og se hva som står i feltet «Status». Dersom kortet ditt er sperret, kan det være flere grunner til dette. Den vanligste årsaken til at kortet ditt er sperret er at kortet har blitt misligholdt. Du vil da ha to eller flere forfalte fakturaer. Kortet blir ikke åpnet dersom ikke forfalt faktura er betalt.

Du vil automatisk motta et nytt kort i posten i god tid før det gamle kortet utløper. Når du får tilsendt nytt kort vil du også få en ny pinkode på MinSide. Det gamle kortet kan brukes hele utløpsmåneden.

Utløpsdato betyr at kortet er gyldig til og med den måneden som står på ditt kort. Står det 04/22 betyr det at kortet ditt er gyldig til og med hele april 2022.

MinSide finner du full oversikt over alle kjøp og transaksjoner som du foretar med ditt TF Bank Mastercard kredittkort. Du kan også: 

  • Se saldo
  • Få oversikt over alle transaksjoner
  • Endre dine personlige opplysninger
  • Sperre og aktivere kortet
  • Søke om endret kredittgrense
  • Bestille forsikring

I TF Bank-appen får du full oversikt over ditt kredittkort rett i hånden, og du kan enkelt holde oversikten over ditt forbruk uansett hvor du er. Du kan også: 

  • Se saldo- og kontooversikt
  • Administrere ditt kort
  • Få transaksjonsdetaljer
  • Raskt og enkelt logge inn med fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning
  • Enkelt personalisere appinnstillinger
  • Autorisere nettkjøp i appen med Mastercard® Identity Check™ (Du vil motta push-varsler på telefonen for å bekrefte online transaksjoner) 

TF Bank-appen er tilgjengelig for nedlastning både i App Store og Google Play. Vennligst søk etter "TF Bank" i din respektive app-butikk for å finne og installere appen. Eller last den ned her:

iOS: App Store

Android: Google Play

Appen er kun tilgjengelig for kunder som har et aktivt TF Bank Mastercard.

For å kunne sette opp appen på din enhet, må du først logge deg inn med din Bank-ID. Dette vil kreve at du har en aktiv Bank-ID fra en godkjent utsteder. Etter å ha logget inn med Bank-ID-en din, vil du kunne tilpasse din brukerprofil og velge om din faste innlogging skal være ved bruk av en personlig kode eller biometri (fingeravtrykk/ ansiktsgjenkjenning).

Dersom du har sperret innloggingen din, må du foreta følgende trinn:

  1. Avinstaller appen på din enhet
  2. Last ned appen på nytt fra enten App Store eller Google Play, avhengig av hvilken enhet du bruker.

Aktiver appen på nytt ved hjelp av Bank-ID for å gjenopprette tilgang til innloggingen din. Det er viktig å merke seg at dersom du har glemt Bank-ID-en din, vil du måtte kontakte din dagligbank for å få hjelp til å tilbakestille den.

Dersom du har problemer med appen anbefaler vi at du prøv følgende feilsøkingsteg først:

  1. Forsikre deg om at du har installert den nyeste versjonen av appen ved å sjekke App Store eller Google Play.
  2. Prøv å avinstallere og installere appen på nytt, og utfør deretter oppsettet på nytt på enheten din.

Hvis disse trinnene ikke løser problemet, kan du kontakte kundeservice på kort@tfbank.no for ytterligere assistanse. I mellomtiden kan du også logge deg inn på MinSide i nettleser for å administrere ditt kort.

Nei, det er dessverre ikke mulig å betale regninger med kredittkortet per dags dato.

Du kan se forbruket ditt og administrere kundeforholdet ditt på MinSide og i TF Bank-appen.

Kortet ditt kan benyttes på over 25 millioner brukersteder verden over både til varekjøp, netthandel eller ta ut kontanter i minibanker eller banker. 

Husk at det alltid lønner seg å gjøre kredittkortkjøpet - eller minibankuttaket - i lokal valuta når du er utenlands. Får du tilbud om å gjøre handelen/uttaket i NOK, risikerer du å bli belastet en svært ugunstig vekslingskurs.

Minibankuttak har en begrensning på 10.000 kr hver 7.ende dag.

TF Bank Mastercard er et kontaktløs kredittkort. Det betyr at du kan betale ved å kun berøre betalingsterminalen med ditt kort. Merk at du i enkelte tilfeller må taste inn pinkoden selv om du benytter kontaktløs betaling. Dette er en sikkerhetsfunksjon. På noen terminaler må du også bekrefte betalingen med «Ok».

For å foreta innbetaling på ditt kredittkort må du benytte ditt oppgitte KID-nummer og kontonummer. Disse finner du på MinSide og i appen under «Min oversikt» -> «Betalingsinformasjon», eller oppgitt på din faktura. Betalingsinformasjonen er lik hver måned.

Du vil motta informasjon om betalingsopplysninger via epost eller efaktura. Fullstendig faktura finner du på MinSide, eller i fakturaarkivet i appen. Informasjon om betaling mottar du en av de første virkedagene hver måned og forfall er den 12. hver måned. Fakturaen betaler du i din nettbank eller lokale bank, på samme måte som alle andre fakturaer.

Kontonummer for innbetaling er 3633.32.77160 og KID-nummeret ditt finner du under «Betalingsinformasjon» på MinSide og i appen, på tilsendt faktura eller ved å kontakte kundeservice.

Dersom du ønsker å foreta en innbetaling utenom faktura kan du benytte samme konto- og KID-nummer.

Ja, vi tilbyr efaktura. For å motta efaktura i din nettbank må du godkjenne dette i din nettbank. Det er som oftest en smal sak å få gjort det i de aller fleste nettbanker. Dersom du ikke finner frem til hvordan du gjør dette anbefaler vi at du kontakter banken din, så hjelper de deg.

Vi tilbyr dessverre ikke avtalegiro per dags dato. 

Nei, det er ikke mulig å endre forfallsdato for kredittkort. Alle våre kunder har fast forfallsdato den 12. hver måned.

Inntil 43 dagers rentefri betalingsutsettelse betyr at du kan få opptil 43 dagers rentefri kreditt ved bruk av kortet til varekjøp. En periode blir beregnet fra den første til den siste dato i måneden. Benyttet kreditt i denne perioden vil ha forfallsdato den 12. neste måned. Velger du å dele opp betalingen eller betale etter forfall påløper det renter fra transaksjonsdato på hele det fakturerte beløpet frem til beløpet blir innbetalt.

Ved minibankuttak og overføring til konto påløper det renter fra uttaksdato.

Minstebeløp å innbetale på månedlig faktura er enten 300 kr. eller 3,52-3,85% av utestående beløp, avhengig av hvilket av disse beløpene som er størst. 

Minimumsbeløp å betale ved utestående beløp er 300 kr eller 3,52-3,85% av totalt utestående per måned. Utover dette kan du betale det beløpet du ønsker, når du vil.

Ønsker du å overføre penger fra ditt kredittkort til din private konto kan du fylle ut overføringsskjema her. Ved overføring til konto kan du velge ønsket beløp opp til maks disponibelt på ditt kort.

Du vil få tilbakemelding innen 1 virkedag.

Gebyr for overføring til privatkonto er 200kr. Renter påløper fra overføringsdato.

For å kunne overføre penger til privatkonto må du ha hatt kortet i minimum én måned. Vi gjør oppmerksom på at for å kunne benytte seg av dette tilbudet må kortet ha blitt betjent punktlig over tid. 

Du må også stå oppført som eier av kontonummeret du ønsker overført til.

Minstebeløp for overføring til privatkonto er 10.000kr.

Overføring til privat konto medfører et gebyr på 200 kr. Renter påløper fra overføringsdato.

Med ditt TF Bank Mastercard kredittkort i Apple Pay eller Google Pay betaler du trygt og enkelt i alle butikker som tilbyr kontaktløs betaling. Du vil alltid ha oversikt over transaksjonene dine gjort med Apple Pay og Google Pay i din digitale lommebok, i TF Bank-appen og på MinSide. 

  1. Åpne TF Bank-appen og trykk på banneret som kommer opp på skjermen.
  2. Trykk på Legg til i Lommebok nederst.
  3. Les gjennom og godta avtalen for bruk.
  4. Skriv inn engangskoden du mottar på SMS.
  5. Velg om du vil legge til kortet som standard kort i Apple Pay/Google Pay. 

 

Du kan også legge til kortet direkte i Apple Wallet eller Google Pay-appen. 

Apple Pay kan brukes på din iPhone, iPad, Apple Watch og/eller Mac. For å kunne bruke Apple Pay må enheten din ha NFC-støtte (støtte for kontaktløs betaling) og iOS 11 eller nyere. 

For Google Pay trenger enheten NFC-støtte (støtte for kontaktløs betaling) og Android med versjon 5.0 eller nyere. Du kan også bruke smartklokke som støtter Google Pay. 

Betal enkelt og kontaktløst med Apple Pay/Google Pay ved å holde mobilen eller smartklokken din over bankterminalen. Apple Pay vil alltid kreve Face ID, Touch ID eller kode. For Google Pay kreves det at du låser opp enheten ved beløp over 400kr. Når betalingen er gjennomført vil du se en bekreftelse på enheten. 

Ved kjøp i app eller på nett: Betal med kun et tastetrykk, uten å måtte legge inn betalingsinformasjon på nettsteder og i apper som støtter betaling med Apple Pay/Google Pay. 

Ja. Kjøp som gjøres med Apple Pay/Google Pay autoriseres ved hjelp av biometrisk identifikasjon som ansiktsgjenkjenning, finger-ID eller kode, som gjør at bare du kan godkjenne kjøpene dine. Kredittkortnummer verken lagres på enheten eller deles med selger, og reduserer risikoen for svindel. 

Dersom du ikke får til å betale med Google Pay kan du prøve dette:

  • Omstart av mobilen.
  • Fjerne deksel ved betaling. Hvis du har bankkort liggende i eller ved mobildekselet ved betaling, vil dette kunne forstyrre terminalen.
  1. Åpne Lommebok-appen på enheten din.
  2. Finn betalingskortet du vil fjerne (For Google Pay: Hvis kortet ikke vises først, sveiper du til venstre til du finner det).
  3. Trykk på kortet.
  4. Trykk på Mer > Fjern dette kortet/betalingsmåten. 

Med TF Bank Mastercard kredittkort får du en av Norges aller beste reise- og avbestillingsforsikring inkludert helt gratis. Forsikringen leveres av Gouda og gjelder når minst 50% av reisens transportkostnader er betalt med TF Bank Mastercard kredittkort.

  • Ubegrenset sum på sykdom, hjemtransport, reisegods og evakuering
  • Inntil 10.000 kr i egenandel på leiebil på reisen
  • Inntil 300.000 kr på avbestilling
  • Dekning av forsinket bagasje etter 4 timer
  • Erstatning for ikke brukte reisedager

Reiseforsikringen leveres av Gouda. Gouda er et spesialistselskap på reiseforsikring og har lagt fokus på de dekninger du har bruk for som reisende. Derfor er du ved bruk av TF Bank Mastercard kredittkort sikret trygghet på reisen og effektiv assistanse hvis uhellet skulle være ute.

Gouda har sin egen alarmsentral hvor det sitter flinke skandinaviske medarbeidere klare til å hjelpe deg - 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Sentralen har leger, spesialister, sykepleiere og kriseteam som sikrer hurtig hjelp ved sykdom eller ulykkestilfeller.

En trygg reise starter med TF Bank Mastercard.

Trenger du øyeblikkelig hjelp i forbindelse med din reiseforsikring på TF Bank Mastercard kan du kontakte:

Goudas Alarmsentral:
Tel: (+45) 33 15 60 60 eller Tel: (+45) 69 66 10 10
E-post: alarm@gouda.dk

Goudas kontor i Oslo:
Tel. (+47) 21 40 85 00
E-post: skade@gouda.no

Du kan også melde din skade via Goudas skademeldingsskjema. 

Skademeldingskjema finner du her.

TF Bank Mastercard tilbyr betalingsforsikring som tilleggsforsikring. Denne kan du bestille når du søker om kort eller på et senere tidspunkt. Skulle du bli arbeidsledig/permittert, sykmeldt eller innlagt på sykehus (kun for selvstendig næringsdrivende), så kan det være vanskelig å betjene utestående beløp på ditt kredittkort.

Med betalingsforsikring hos oss trenger du ikke bekymre deg for dette. Ved uforutsette og vanskelige livssituasjoner vil forsikringen kunne dekke dine månedlige utgifter på kredittkortet. Betalingsforsikringen tilbys av AmTrust.

Betalingsforsikringen dekker 5 % av utestående saldo per måned. Etter 150 dager / 5 måneder blir utestående saldo på kredittkortet slettet i sin helhet. Ved tap av liv kan restgjeld slettes helt.

Betalingsforsikring koster 0,9% av utestående saldo på kredittkortet pr måned. For eksempel: Dersom utestående saldo er 1.000 kr vil du betale 9 kr i mnd.

For å kunne søke om betalingsforsikring tilknyttet kredittkortet ditt må du:

  • Ha fast bosted i Norge og er medlem av norsk folketrygd.
  • Være over 18, men under 60år.
  • Være fast ansatt i minimum 50% stilling eller selvstendig næringsdrivende.
  • Være fullt arbeidsfør.
  • Ikke har vært sykemeldt i mer enn 30 dager sammenhengende siste 12 mnd.
  • Ikke har mottatt personlig varsel om arbeidsledighet eller permittering.

Ønsker du å tegne betalingsforsikring på ditt TF Bank Mastercard kan du gjøre dette ved å hake av for at du ønsker betalingsforsikring i søknadsskjema. Har du allerede kredittkort fra TF Bank kan du tegne betalingsforsikring ved å kontakte oss på kort@tfbank.no

 

Før du tegner betalingsforsikring på ditt kredittkort er det viktig at du gjør deg kjent med forsikringen. Se forkjøpsinformasjon og standardisert informasjonsdokument for betalingsforsikring

 

Husk at for å kunne søke om betalingsforsikring tilknyttet kredittkortet ditt må du:

  • Ha fast bosted i Norge og er medlem av norsk folketrygd.
  • Være over 18, men under 67år.
  • Være fast ansatt i minimum 50% stilling eller selvstendig næringsdrivende.
  • Være fullt arbeidsfør.
  • Ikke har vært sykemeldt i mer enn 30 dager sammenhengende siste 12 mnd.
  • Ikke har mottatt personlig varsel om arbeidsledighet eller permittering.

Forsikringen er valgfri og koster 0,9% av utestående saldo på kredittkortet.

Med identitetstyveri menes situasjoner der en tredjemann, uten forsikredes samtykke, benytter seg av forsikredes identifikasjonsbevis med den hensikt å begå svindel eller kriminell handling.

Eksempelvis ved å åpne en bankkonto, søke om lån eller registrere telefonabonnement i sikredes navn. I situasjoner som dette hjelper ID-tyveriforsikringen deg med juridisk assistanse for å begrense skadene og omfanget.

Forsikringen dekker blant annet:

- Telefonassistanse 24 timer i døgnet for å begrense skadeomfanget av identitetstyveri

- Utgifter til juridisk assistanse med inntil 100.000 kr per identitetstyverihendelse

Forsikringen gjelder kun for kunder med TF Bank Mastercard.

Forsikringen leveres av Gouda.

Hvis du utsettes for identitetstyveri og trenger hjelp må du kontakte Tenerity snarest, som på vegne av Gouda håndterer skader som er dekket av denne forsikring. Tenerity vil gi deg veiledning og behandle din skade. Forsikrede har plikt til å følge de anvisninger som Tenerity gir.

Tenerity har åpent 24 timer i døgnet – 365 dager i året, på følgende telefonnummer:

Tenerity

Telefon: +47 66 98 66 02

Normalt tar det 5-10 virkedager fra bestilling til du mottar ditt kredittkort. Kredittkortet blir alltid sendt til din folkeregistrerte adresse.

Å sende inn søknad om kredittkort er helt uforpliktende. Du kan motta vårt tilbud og deretter vurdere om du ønsker kortet. 

Etter din søknad er innvilget og du har signert for kortet med din BankID vil du motta kortet mellom 5-10 virkedager.

Hver sak er individuell og det er mange faktorer som spiller inn på hvem som får innvilget kredittkort eller ikke.

I hovedsak må minimum disse vilkårene være oppfylt:

  • Over 18 år
  • Ikke ha betalingsanmerkninger eller inkassogjeld
  • Du må ha bosted- og folkeregistrert adresse i Norge

For å melde inn reklamasjon på din transaksjon er det noen forutsetninger som må være på plass:

  1. Du må ha foretatt transaksjonen med ditt TF Bank Mastercard
  2. Du må ha handlet fra en næringsdrivende
  3. Det må være en form for feil eller mangel ved varen/tjenesten du har kjøpt
  4. Du har forsøkt å løse saken med selger først

Dersom du ønsker å reklamere på en transaksjon foretatt med ditt TF Bank Mastercard trenger vi noen opplysninger fra deg om saken og transaksjonen.

Under finner du skjema for reklamasjon. Velg skjema som passer med din reklamasjonsårsak. Send dette inn til oss på e-post kort@tfbank.no og husk å legge ved dokumentasjon du har tilgjengelig for transaksjonen.

Skjema for reklamasjon av ikke mottatt vare/tjeneste.

Skjema for reklamasjon av ukjente transaksjoner.

Reklamasjonsretten dekker flere aspekter hvor selger ikke leverer varen eller tjenesten du har betalt for. Blant annet er det mulighet for å få reklamasjon og pengene tilbake dersom:

  • Varene du har bestilt ikke blir levert eller har betydelige mangler
  • Tjenesten ikke blir levert som avtalt eller har betydelige mangler
  • En reise du har bestilt blir kansellert
  • Selger eller tjenestetilbyder går konkurs
  • Du opplever svindeltransaksjoner på ditt kort
  • Arrangementer blir avlyst
  • Du oppdager dobbelt belastninger av transaksjoner
  • Du oppdager ukjente transaksjoner på ditt kort

Merk at reklamasjonen kun gjelder for selve transaksjonen og ikke påfølgende tap som eksempelvis dekning av forhåndsbetalt hotell ved kansellert flyreise og lignende. Kravet du melder inn må med andre ord være likt det du har ovenfor selger eller tjenestetilbyder og kan bare være pengekrav.

Saken må også være forsøkt løst med selger før du kan melde inn krav.

Har du bestilt en pakkereise og en av leverandørene for reisen går konkurs må du henvende deg til leverandør av pakkereisen for alternative løsninger. Skulle også leverandør av pakkereisen gå konkurs kan det være aktuelt for deg å få refusjon fra reisegarantifondet. 

Finn mer informasjon om reisegarantifondet her.

Har du spørsmål angående din innskuddskonto?

Finn svar på ofte stilte spørsmål under. Finner du ikke det du leter etter er du velkommen til å kontakte oss på innskudd@tfbank.no eller telefon 56 99 92 00.

Her finner du svar på generelle spørsmål om din innskuddskonto. For spesifikke spørsmål kan du se under den aktuelle produktkategori.

Maksimalt sparebeløp for våre innskuddskontoer er 2.000.000 kr. 

For å innbetale må du benytte vårt kontonummer og ditt KID-nummer. Kontonummer for innbetaling er 3633.53.85432. Vennligst benytt ditt KID-nummer som du fikk tilsendt i velkomstbrevet ved opprettelse av konto.

Renten på din fastrentekonto avhenger av din bindingstid. Rentene kapitaliseres ved endt bindingstid.

Dette er rentesatsene for ulike bindingstider: 

3 mnd bindingstid - 4,70% p.a.

6 mnd bindingstid - 3,55% p.a.

1 år bindingstid - 2,50% p.a.

3 år bindingstid - 2,10% p.a.

4 år bindingstid - 2,30% p.a.

5 år bindingstid - 2,50% p.a.

Dine innskudd vil innenfor bindingstiden være låst.* Ved utløp av kontoens bindingstid vil rentene kapitaliseres og godskrives din konto. Når bindingstiden er utløpt vil du få tilbudet om å avslutte din konto, velge ny bindingstid eller overflytte beløpet til sparekonto. 

*Ved uttak før utløpt bindingstid vil det påløpe administrasjonsgebyr på 2% av uttaksbeløp, minimum kr. 1000,-

For å foreta uttak fra din konto må du fylle ut skjema for uttak. Dette finner du ved å logge inn på MinSide. Velg deretter «Min oversikt» og gå til «Uttak»-

Utbetalingen vil være til ditt forhåndsvalgte kontonummer for uttak. Dersom du ønsker å endre ditt registrerte kontonummer hos oss vennligst kontakt oss og vi vil endre dette.

Beløpet utbetales fra oss innen 1-3 virkedager fra mottatt henvendelse.

 

Uttak etter utløpt bindingstid

Konto avsluttes og midler utbetales til ditt forhåndsvalgte kontonummer for uttak dagen etter utløpsdato.

Dersom bindingstiden utløper i en helg eller på en helligdag vil avslutningen gjennomføres påfølgende virkedag. Overføringstid kan derfor variere avhengig av hvilken dag bindingstiden utløper.

Rente: 2,73%*

Årsavgift innskuddskonto: 0 kr

Maksimum sparebeløp: 2.000.000 kr**

Antall uttak: ubegrenset

Bindingstid: ingen

*rentene kapitaliseres månedlig, effektiv rente 2,76%

**kun én konto per kundeforhold tillatt

For å foreta uttak fra din konto må du fylle ut skjema for uttak. Dette finner du ved å logge inn på MinSide. Velg deretter «Min oversikt» og gå til «Uttak»-

Utbetalingen vil være til ditt forhåndsvalgte kontonummer for uttak. Dersom du ønsker å endre ditt registrerte kontonummer hos oss vennligst kontakt oss og vi vil endre dette.

Beløpet utbetales fra oss innen 1-3 virkedager fra mottatt henvendelse.

Du har et ubegrenset antall gebyrfrie uttak fra din sparekonto. 

Renteendring 23.08.2017: 2,15% / 2,17%

Renteendring 17.10.2017: 2,05% / 2,07%

Renteendring 01.02.2018: 1,95% / 1,97%

Renteendring 31.01.2019: 2,20% / 2,22%

Renteendring 13.03.2019: 2,10% / 2,12%

Renteendring 17.10.2019: 2,15% / 2,17%

Renteendring 26.05.2020: 1,90% / 1,92%

Renteendring 31.07.2020: 1,75% / 1,77%

Renteendring 28.08.2020: 1,55% / 1,56%

Renteendring 18.09.2020: 1,35% / 1,36%

Renteendring 30.09.2020: 1,20% / 1,21%

Renteendring 08.01.2021: 1,10% / 1,11%

Renteendring 10.02.2021: 1,00% / 1,00%

Renteendring 11.11.2021:  1,10% / 1,11%

Renteendring 14.06.2022: 1,35% / 1,36%

Renteendring 01.08.2022: 1,63% / 1,64%

Renteendring 22.08.2022: 1,93% / 1,94%

Renteendring 03.10.2022: 2,18% / 2,20%

Renteendring 12.10.2022: 2,33% / 2,36%

Renteendring 18.10.2022: 2,52% / 2,55%

Renteendring 10.11.2022: 2,62% / 2,65%

Renteendring 23.11.2022: 2,73% / 2,76%

Dersom du er misfornøyd med TF Bank, tidligere BB Bank, sin håndtering av våre tjenester skal du i første omgang kontakte kundeservice for å oppklare årsaken til misnøyen. Har du allerede vært i kontakt med kundeservice og du fortsatt er misfornøyd så kan du sende en skriftlig klage til TF Bank. Ved skriftlig klage benyttes vårt klageskjema, det finner du her. 

 
Den skriftlige klagen må sendes til:

TF Bank Norge
Postboks 956 - Sentrum,
5808 Bergen

eller til backoffice@tfbank.no

Merk e-post/brev med «klageansvarlig».

 

Du skal få skriftlig beskjed på at klagen er mottatt. Du skal som hovedregel få svar på klagen innen 14 dager etter vi har mottatt klagen. Dersom du ikke får svar innen 14 dager, skal du få informasjon om grunnen til dette og forventet behandlingstid.

Dersom du ikke er enig i utfallet etter klagen er behandlet så kan du sende klagen til Finansklagenemnda (www.finkn.no).

Postadresse:
Finansklagenemnda
Pb. 53 Skøyen
0212 Oslo

E-post:
post@finkn.no

Du har 14 dagers ubetinget angrerett. For å benytte deg av dette kan du trykke på linken under for å laste opp angreskjema. Skjemaet åpnes som en PDF-fil og kan deretter skrives ut. Har du ikke tilgang på printer, kontakt oss og du vil få det tilsendt per post. 

Angreskjema

Hvis du har flyttet er det viktig at du holder oss oppdatert om din nye adresse. Denne kan du melde inn til oss via kontaktskjema under. 

Laster