Søk

Hvordan kan vi hjelpe?

Vi er her for deg dersom du har noen spørsmål eller vil gi oss en tilbakemelding på våre produkter.

Hjelp

Vi kan overføre til din privatkonto dersom du fyller ut kontaktskjemaet. Forespørsler om overføring blir behandlet innen 1 virkedag. Husk at vi kun kan overføre beløp inntil din disponible kreditt og du kan ikke ha forfalte faktura. NB! Vi overfører kun til kontonummer du står oppført som eier av.

Skjema for overføring til konto

Du kan søke om økt kredittgrense på MinSide, eller ved å kontakte kundeservice. Din søknad blir som regel behandlet innen 1 virkedag etter at den er sendt inn. Husk at for å kunne søke om økt kreditt, må du ha vært kunde hos oss i minimum 3 måneder og ikke ha forfalte faktura.

Har du glemt din PINkode kan du enkelt sjekke denne på MinSide under «PINkode»

Nei, det kan du dessverre ikke. Dette er på grunn av våre strenge sikkerhetsrutiner. Credits skal være et kort som er sikkert å bruke, og det skal være vanskelig å svindle. Skulle du glemme PINkoden din finner du den alltid tilgjengelig på MinSide. 

Dersom uhellet skulle være ute, og du enten har mistet eller blitt frastjålet ditt kort, har vi en døgnåpen sperretjeneste som kan nås på tlf. 56 99 92 00 eller +47 56 99 92 00 fra utlandet.

Det er viktig at du sperrer kortet med en gang du vet at det er mistet eller er borte.

Dersom du mister eller blir frastjålet kortet ditt er det viktig at du melder fra med en gang. Kortet ditt kan du sperre på MinSide, eller ved å kontakte kundeservice. Gå til «Aktivere og sperre» for å sperre kortet via MinSide. Døgnåpen sperretjeneste når du ved å ringe telefon 56 99 92 00, eller +47 56 99 92 00 fra utlandet.

Ved første gangs bruk må kortet aktiveres. Dette gjøres ved bruk av PIN-kode i minibank eller kortterminal. Alternativt kan du logge deg inn på MinSide og aktivere det der.

Den vanligste årsaken til at kortet ditt er sperret er at kortet har blitt misligholdt. Du vil da ha to eller flere forfalte fakturaer. Kortet blir ikke åpnet dersom ikke forfalt faktura er betalt.

For å kunne åpne kortet må du være a jour med dine månedlige innbetalinger. Du kan åpne kortet på siden «Aktivere og sperre», der velger du status «Aktivert». Merk at kortet ikke åpnes dersom du ikke har betalt dine forfalte fakturaer. Du kan også kontakte vårt kundesenter per e-post post@credits.no, eller på telefon 56 99 92 00.

Det kan være flere grunner til at kortet ditt ikke virker. Det kan blant annet ikke være aktivert, være ødelagt eller sperret.

Kortet er ikke aktivert

Når du først mottar ditt kort er det ikke aktivert. At kortet ikke er aktivert betyr at det ikke kan benyttes på internett eller betalingsterminaler som er offline, som for eksempel på buss og fly. For å aktivere kortet må du bruke kortet med PIN-kode i minibank eller butikk, eller så kan du gå til «Aktivere og sperre» her på MinSide. Der velger du status «Aktivert» og trykker «Bekreft», ditt kort vil da aktiveres innen en time.

Kortet er ødelagt

Av og til så blir kort ødelagt det er det dessverre ingenting å gjøre med. Dersom dette er tilfellet kan du enten bestille nytt kort selv, eller ta kontakt med kundeservice.

Kortet er sperret

Dersom kortet ditt ikke fungerer kan det være på grunn av at det er sperret. For å sjekke dette kan du gå til «Aktivere og sperre» og se hva som står i feltet under «Status». Dersom kortet ditt er sperret, kan det være flere grunner til dette. Den vanligste årsaken til at kortet ditt er sperret er at kortet har blitt misligholdt. Du vil da ha to eller flere forfalte fakturaer. Kortet blir ikke åpnet dersom ikke forfalt faktura er betalt.

Du vil automatisk motta et nytt kort med tilhørende ny PIN-kode i posten i god tid før det gamle kortet utløper. Kortet kan brukes hele utløpsmåneden.

Utløpsdato betyr at kortet er gyldig til og med den måneden som står på ditt kort. Står det 04/22 betyr det at kortet ditt er gyldig til og med hele april 2022.

Nei, dette er dessverre ikke mulig per dags dato.

Du kan se forbruket ditt og administrere kundeforholdet ditt på MinSide.

Du kan benytte kortet ditt på over 25 millioner brukersteder verden over. Kortet kan benyttes til varekjøp, netthandel eller ta ut kontanter i minibanker eller banker. 

Ved kontantuttak i minibanker og bruk i butikk må du huske PIN-koden din. 

Husk at det alltid lønner seg å gjøre kredittkortkjøpet - eller minibankuttaket - i lokal valuta. Får du tilbud om å gjøre handelen/uttaket i NOK, risikerer du å bli belastet en svært ugunstig vekslingskurs.

Vi tar ingen gebyrer på minibankuttak. Dette gjør vi for at du som kunde skal kunne bruke ditt Credits på ferie, uten å bekymre deg for ekstra gebyrer og kostnader. I tillegg til at minibankgebyret er fjernet kan du også sjekke saldo på ditt Credits i de fleste minibanker i utlandet – slik at du hele tiden har oversikt over hvor mye du har igjen på ditt kort.

Minibankuttak har en begrensning på kr. 10.000,- per 7 dager.

Credits er et kontaktløs kredittkort, som betyr at du kan betale ved å kun berøre betalingsterminalen med Credits kredittkort. Merk at du kan i enkelte tilfeller måtte taste inn koden selv om du benytter kontaktløs betaling. Dette er en sikkerhetsfunksjon. På noen terminaler må du også bekrefte betalingen med «Ok».

Beløpsgrensen er kr. 600 for bruk av Credits kredittkort uten pinkode.

Her får du en full oversikt over alle kjøp og transaksjoner som du foretar med ditt Credits Visa kredittkort. Du kan blant annet:

- Se saldo

- Få oversikt over alle transkasjoner

- Endre dine personlige opplysninger

- Sperre og aktivere kortet

- Søke om økt kredittgrense

- Bestille forsikring

Det kan være flere grunner til at du ikke kommer inn på MinSide. Dersom du nylig er blitt kunde hos oss, tar det et par dager å ferdigstille profilen din. Prøv igjen om noen dager eller ta kontakt med kundeservice for å høre om statusen på kontoen din. Dersom kortet ditt er utløpt og aldri har vært i bruk, er det ikke lengre mulig å logge seg inn på MinSide. Vi kan selvfølgelig bestille et nytt kort til deg, det vil da være mulig å bruke MinSide som vanlig. Ønsker du å bestille nytt kort kan du ta kontakt med vår kundeservice.

Det tar normalt sett 7-10 virkedager fra bestilling til du mottar ditt kredittkort. Kredittkort blir alltid sendt til din folkeregistrerte adresse. 

Å sende inn en søknad om kredittkort hos oss er helt uforpliktende. Du kan mota tilbud og deretter vurdere om du ønsker kortet. 

Du kan søke om Credits Gold kredittkort via vårt søknadsskjema her. Ønsker du å søke om Credits Blue kan dette gjøres her.

Din søknad behandles fortløpende, og du vil få svar innen kort tid. Vanligvis tar det ikke lenger enn 15 min før du får svar på din søknad.

Etter din søknad er innvilget og du har signert for kortet med din BankID vil du motta kortet mellom 5-10 virkedager.

Hver sak er individuell, så det er mange faktorer som spiller inn på hvem som får kredittkort eller ikke.

I hovedsak må disse vilkårene være oppfylt:

- Over 18 år

- Ikke ha betalingsanmerkninger eller inkassogjeld

- Ha en folkeregistrert adresse i Norge

Ønsker du å overføre penger fra ditt kredittkort til din private konto kan du fylle ut overføringsskjema her. Ved overføring til konto kan du velge ønsket beløp opp til maks disponibelt på ditt kort.

Du vil få tilbakemelding innen 1 virkedag.

Du må ha hatt kortet i minimum én måned for å kunne overføre penger til privat konto. Vi gjør oppmerksom på at for å kunne benytte seg av dette tilbudet må kortet betjenes punktlig over tid. 

Du må også stå oppført som eier av kontonummeret du oppgir.

Overføringen er helt gebyrfri, men renter påløper fra overføringsdato.

Med Credits Gold kredittkort får du en av Norges aller beste reise- og avbestillingsforsikring inkludert på ditt kredittkort. Forsikringen er levert av Gouda og gjelder når minst 50% av reisens transportkostnader er betalt med Credits Gold kredittkort.

- Ubegrenset sum på sykdom, hjemtransport, reisegods og evakuering

- Inntil kr 20.000 i egenandel på leiebil på reisen

- Inntil kr 300.000 på avbestilling

- Dekning av forsinket bagasje etter 4 timer

- Erstatning for ikke-brukte reisedager

Reiseforsikringen på Credits Gold kredittkort leveres av Gouda. Gouda er et spesialistselskap på reiseforsikringer og har lagt fokus på de dekninger du har bruk for som reisende. Derfor er du ved bruk av Credits Gold sitt kredittkort sikret trygghet på reisen og effektiv assistanse hvis uhellet skulle være ute.

Gouda har sin egen alarmsentral hvor det sitter flinke skandinaviske medarbeidere klare til å hjelpe deg - 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Alarmsentralen har leger, spesialister, sykepleiere og kriseteam som kan sikre hurtig hjelp med sykdom eller ulykkestilfeller. Hjelpen er aldri mer enn en telefonsamtale unna.

Trenger du øyeblikkelig hjelp i forbindelse med din reiseforsikring på Credits Gold kan du kontakte:

Goudas Alarmsentral:
Tel: (+45) 33 15 60 60 eller Tel: (+45) 69 66 10 10
E-post: alarm@gouda.dk

Faktura vil bli tilsendt til e-postadressen som du har oppgitt i søknaden. Denne vil du motta en av de første virkedagene hver måned. Forfall er den 12. hver måned. Du betaler fakturaen i din nettbank eller lokale bank, på samme måten som alle andre fakturaer. Kontonummeret for innbetaling er 3633.32.77160 og KID-nummeret ditt finner du på MinSide, tilsendt faktura eller ved å kontakte kundeservice. Dersom du ønsker å foreta en innbetaling utenom faktura kan du benytte samme konto- og KID-nummer.

Ja, du kan godkjenne for efaktura fra Credits. For at du skal motta eFaktura fra Credits er det nødvendig å aktivere dette i nettbanken din. Dette kan gjøres på to ulike måter:

I) Logg inn i nettbanken, velg eFaktura og søk «Kredittkort: Credits», velg deretter aktiver. Vårt kontonummer er 3633.32.77160 og eFaktura-referanse er ditt KIDnummer eller kundenummer. Dette finner du på din faktura eller MinSide.

II) Betal fakturaen på vanlig måte og velg meld inn e-faktura.

Ønsker du å endre beløpet du skal innbetale kan du enkelt gjøre dette i din nettbank.

Vi tilbyr dessverre ikke avtalegiro per dags dato. Dersom du har vanskelig for å huske å betale regningen kan det være en god idé å sette opp et fast trekk på minimumsbeløpet fra din konto. Dette er noe du selv kan sette opp i nettbanken. Husk å sette beløpet høyt nok til å dekke minstebeløpet som varierer fra måned til måned.

Nei, det er ikke mulig å endre forfallsdato. Alle våre kunder har fast forfallsdato den 12. hver måned.

Med inntil 43 dagers rentefri betalingsutsettelse menes at du kan få opptil 43 dagers rentefri kreditt ved bruk av kortet til varekjøp. En periode blir beregnet fra den første til den siste dato i måneden. Det som brukes denne periode vil ha forfallsdato den 12. neste måned. Rentene begynner å løpe etter at faktura har forfalt, dersom du velger å fordele beløpet over tid. Ved minibankuttak og overføring til konto påløper det renter fra uttaksdato.

Minstebeløp å innbetale på faktura er 3,3% av utestående beløp, men ikke mindre enn kr. 300,-

Minimumsbeløp å betale er kr. 300 eller 3,3 % av utestående beløp per måned. Utover dette kan du betale det beløpet du ønsker, når du vil.

Credits tilbyr betalingsforsikring som tilleggsforsikring. Denne kan du bestille enten når du søker om kort, eller på et senere tidspunkt. Dersom du skulle bli arbeidsledig/permittert, sykmeldt eller innlagt på sykehus (selvstendig næringsdrivende), så kan det være vanskelig å betjene utestående på ditt kredittkort. Med betalingsforsikring hos oss så trenger du ikke bekymre deg for dette. Ved uforutsette og vanskelige livssituasjoner vil forsikringen kunne dekke dine månedlige utgifter på kredittkortet. Betalingsforsikringen tilbys av AmTrust.

Betalingsforsikringen dekker 5 % av utestående saldo per måned og etter 150 dager/5 måneder blir så utestående saldo på kredittkortet slettet i sin helhet. Ved tap av liv kan restgjeld slettes helt. Forsikringen gir trygghet for deg og dine nærmeste. 

Forsikringen koster deg kun 0,9 % av utestående saldo på kredittkortet; kr. 9,- per 1000 lapp.

For å kunne søke om betalingsforsikring tilknyttet kredittkortet ditt, så må du være mellom 18 og 65 år, og være lønnsmottager eller selvstendig næringsdrivende. Du må heller ikke være kjent med noen sykdom eller ha grunn til å regne med fremtidig sykdom, sykehusopphold eller arbeidsledighet/ permittering. 

Med identitetstyveri menes situasjoner der en tredjemann, uten forsikredes samtykke, benytter seg av forsikredes identifikasjonsbevis med den hensikt å begå svindel eller kriminell handling.

Som for eksempel å åpne en bankkonto, søke om lån eller registrere telefonabonnement i sikredes navn. I en situasjon som dette hjelper ID-tyveriforsikringen deg med juridisk assistanse for å begrense skadene og omfanget.

Forsikringen dekker blant annet:

- Telefonassistanse 24 timer i døgnet for å begrense skadeomfanget av identitetstyveri

- Utgifter til juridisk assistanse med inntil kr. 100 000 per identitetstyverihendelse

Forsikringen gjelder kun for Credits Gold.

Forsikringen inkludert i ditt Credits Gold kredittkort leveres av Gouda.

Hvis forsikrede utsettes for identitetstyveri og trenger hjelp, finnes i dette avsnittet en rettledning om hvordan man skal forholde seg. Kontakt omgående Affinion, som på vegne av Gouda håndterer skader som er dekket av denne forsikring. Affinion vil gi deg veiledning og behandle din skade. Forsikrede har plikt til å følge de anvisninger som Affinion gir Affinion har åpent 24 timer i døgnet – 365 dager i året, på følgende telefonnummer/adresse:

Affinion

Telefon: +47 66 98 66 02

Det som bestemmer hvordan vi skal behandle slike opplysninger er Personopplysningsloven med forskrifter og Datatilsynets konsesjonsvilkår. Informasjonen om personvern på våre nettsider er ment å gi deg som kunde forståelig informasjon om et vanskelig, men viktig tema både for deg som kunde og for oss som din kredittgiver. Personopplysninger er alle opplysninger og vurderinger som kan knyttes til en enkeltperson. 

Credits er underlagt taushetsplikt om kundeopplysninger. Overlevering av kundeopplysninger til en tredjepart kan likevel skje med samtykke fra kunden og hvor Credits er forpliktet i henhold til loven å overlevere slike opplysninger. 

Personopplysninger er helt nødvendig for at vi skal kunne drive vår forretningsvirksomhet, og for at vi skal kunne innfri våre forpliktelser i kundeforholdet.

I tillegg til personopplysningene som våre kunder sender inn til oss, blir det hentet inn opplysninger fra offentlige registre og kredittopplysningsbyrået AAA Solidaritet AS. Det blir foretatt en kredittscoring på bakgrunn av ovennevnte opplysninger. Datatilsynet har gitt oss konsesjon til å behandle personopplysninger for følgende formål: 

» Kundeadministrasjon, fakturering og gjennomføring av finansieringstjenester. 
» Markedsføring og kundeoppfølging. 
» Risikoklassifisering av kunder og kredittporteføljer. 
» Forebygging og avdekking av straffbare handlinger.

Credits er en del av BB Bank. For informasjon om hvordan BB Bank behandler personopplysninger kan du lese dette i vår personvernerklæring som er tilgjengelig her.

Websiden til Credits inneholder informasjonskapsler. Ved å bruke informasjonskapsler forbedrer vi kvaliteten på tjenesten. Dette betyr at vi lagrer dine preferanser, forbedrer søkeresultatene og sporer brukertrender, blant annet hvordan folk søker etter våre tjenester. Informasjonen vil kun kunne benyttes internt og vil ikke videreføres til noen tredjepart og/eller andre personer utenfor Credits. 

Credits bruker analyseverktøyet Google Analytics for å samle og vurdere informasjon om hvordan besøkende bruker vårt nettsted. Google Analytics bruker informasjonskapsler. De informasjonskapslene som blir lagret i din nettleser inneholder informasjon om hvor du kom fra (søkemotor, nøkkelord etc.), vi bruker både Google Analytics internt på våre sider og i markedsføring derfor registreres av og til to eksemplarer av den samme informasjonskapselen.

Kapslene holder også styr på hvor mange ganger du har vært inne på vår side, slik at vi kan se hvor mange nye, og hvor mange returnerende brukere vi har. Informasjonskapslene fra Google Analytics lagrer også informasjon om hvor lenge du befinner deg på våre sider. 

Du kan selv velge å deaktivere informasjonskapsler i din browser (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari osv.) Dette gjør du ved å angi dette i sikkerthetinstillingene i den aktuelle browseren. 

Vårt søknadsskjema er kryptert med Secure Sockets Layer (SSL). SSL er kryptografiske protokoller som tilbyr sikker kommunikasjon på internett. Dermed er dine opplysninger trygge når de overføres til oss.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss:

Epost

Her svarer vi på alle dine spørsmål. Vi svarer innen 1 virkedag. 

post@credits.no

Telefon

Åpningstider for telefon er 08.00-20.00 alle hverdager.

56 99 92 00

Postadresse

BB Bank
Postboks 956 – Sentrum
5808 BERGEN